سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در حقیقت، کسی تو را دوست دارد که برایت چاپلوسی نکند و کسی تو را می ستاید که [ستایش خود را] به گوش تو نرساند . [امام علی علیه السلام]

یک هفته بدون سوخت فسیلی در یک استان چین


 

  • یک هفته بدون سوخت فسیلی در یک استان چین
    به گزارش مجله علم و فناوری صلح

    دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
    همواره این پرسش مطرح بوده‌است که آیا انرژی تجدید‌پذیر توانایی تامین تمامی نیازهای انرژی بشر در آینده را خواهد داشت،‌پرسشی که استانی در چین به تازگی به آن پاسخ داده‌است.

    براساس گزارش ساینس الرت، شهروندان استان کینگای در شمال غرب چین توانستند برای هفت روز با منابع انرژی 100 درصد تجدید‌پذیر زندگی خود را سپری کنند.

    این اقدام بخشی از طرح آزمایشی شرکت برق ملی چین بود که با هدف نمایش عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی برای تامین انرژی اجرا شد. از 17 تا 23 ژوئن 2017، استان کینگای تمامی برق مورد نیاز خود برای تامین انرژی مصرفی 5.2 میلیون شهروند را از منابع انرژی پاک،‌از جمله انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی آب تولید کرد.

    طی این یک هفته آزمایشی، 1.1 میلیارد کیلووات برق مصرف شد که تولید آن از سوخت‌های فسیلی به 535 هزار تن ذغال‌سنگ نیاز داشت. از میان تمامی منابع به کار گرفته شده، انرژی آب در تولید برق پاک 72.3 درصد نقش داشت درحالی که منابع جدید‌تر مانند انرژی خورشیدی و باد مابقی مسئولیت را به عهده داشتند.

    اگرچه این ارقام و آمار هنوز به تایید رسمی نرسیده‌اند،‌اما از این ایده که شبکه برق می‌تواند بدون پشتیبانی سوخت فسیلی پایدار باقی بماند پشتیبانی می‌کند، ادعایی که بسیاری از مخالفان منابع پاک انرژی،‌از جمله دونالد ترامپ اعتقادی به آن ندارند.

    استان کینگای پیش از این نیز وابستگی خود را از سوخت‌های فسیلی بریده بود و به خوبی خود را برای آینده‌ای مبتنی بر سوخت‌های پاک آماده کرده‌بود. ظرفیت شبکه برق این استان 23.4 میلیون کیلووات است که 83.8 درصد از آن توسط منابع پاک انرژی تامین می‌شوند و در عین حال این استان درحال ارتقای حجم خروجی برقی است که از منابع پاک به دست می‌آورد.

    انتظار می‌رود این استان براساس طرح پنج‌ساله استانی، میزان تولیدی برق پاک خود را تا سال 2020 به 35 کیلووات برساند و سالانه 110 کیلووات برساعت از این برق را در اختیار مناطق مرکزی و شرقی چین قرار دهد. همچنین چین قصد دارد تا سال 2020 نزدیک به 366 میلیارد دلار را در زمینه فناوری‌های انرژی پاک سرمایه‌گذاری کند، رویکردی که بیش از 13 میلیارد شغل و جایگاهی پیشتاز در زمینه فناوری‌های انرژی پاک برای چین به همراه خواهد داشت.

    بازنشر مطالب و اخبار گروه خبری

    پایگاه تحلیلی خبری صلح

    اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح برای ما ارسال نمایید.

    خبریار صلح

    قوانین خبریار صلح

    1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
    2. شما می توانید از بخش خبریار صلح، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
    3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
    4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
    5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
    6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
    7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
    8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

    گروه وبگردی و خبریار صلح